HTML

Friss bejegyzések

Testünk és tudatunk együttműködése meghatározza azt, hogyan élünk. Testtudatunk élesítésével önismeretünk gazdagodik. Kapcsolatba kerülünk tetsünk jelzéseivel, érzelemeinkkel és megismerjük gondolataink alakulásának módját. Változásaink nyilvánvalóak, döntéseink egyérteműek lesznek.

Friss topikok

hétköznapok

2012.11.25. 06:52 :: morezsuzsa

Új módi: megváltozott az életem, hat év GYES-GYED után visszamentem dolgozni... Amikor elkezdtem a blogomat, még boldog anyuka voltam, aki naivan tervezte saját és családja életét a "GYES után". Amikor elkezdtem a blogomat, még volt időm mindennap tornázni, figyelni önmagamra, rendesen enni, aludni. Sőt! Volt elég időm játszani a gyerekekkel, főzni: vacsorát, ebédet! Arra is volt időm, hogy meglátogassam a nagynénémet, a Dédit. Volt időm dolgozgatni, írni, önkénteskedni annak reményében, hogy nem önkéntes munkám is lesz majd egyszer.

Most: alig van időm. Őszintén szólva egyre dühösebb vagyok, amikor valaki mosolyogva (az én meglátásom szerint némi felsőbbrendűség érzéssel az arcán, szemében) azt mondja, hogy "arra van időnk, amire akarjuk, hogy legyen".

Hogy jön mindez a testtudat formáláshoz? Egyszerű a válaszom: az elmúlt hónapokban nem volt időm ezzel foglalkozni. Nem írom le, mi történt és hogy alakult ez így. Azt viszont megosztom, hogy élem ezt meg: egy szóval hiteltelennek tartom, amit írtam és önmagamat is. Hiszen éppen nem tudtam magam tartani mindahhoz, amiről korábban és most is azt gondolom, érzem, tudom, hogy FONTOS! A testem és a lelkem ápolása. Ekkor teljes az életem, ekkor érzem magam jó anyának, jó feleségnek, jó embernek. Ha figyelek magamra, képes vagyok másokra is figyelni.

A hosszú kihagyásban azért voltak pillanatok, amikor eszembe jutott, hogy figyeljek járás közben a légzésemre. Ettől több nem történt. Izmaim feszültek, és bár nem híztam, de kezdtem "amorfálódni"...

Változás: egy barátnőm megkért, hogy legyek szíves, mutassak neki néhány légzőgyakorlatot, mert úgy érzi, nagy szüksége lenne egy kis figyelemre - érdekes összekapcsolás. Eléggé izgultam a találkozó előtt, készültem, próbáltam felidézni, hogy is volt ez néhány hónappal ezelőtt nálam? Aztán találkoztunk és amikor azt mondtam a barátnőmnek, hogy "Lélegezz úgy, ahogy jól esik!" hirtelen én is elkezdtem lélegezni.

Konkrétum: Néhány perc után éreztem, hogy az izmaim ellazulnak, a gerincem kiegyenesedik, a csigolyáim apró pici roppanásai pedig jelezték, hogy totális rend van a törzsemben. Újjászülettem és ehhez elég volt pár perc.

Tanulság: az egyszerű dolgok hatásosak.

Következő lépés: ha nincs időm, akkor is van. hiszen levegőt veszek mosogatás vagy járás közben is.

Új irány: újfent kialakítom a magam módját és megosztom a formálódó testtudatommal kapcsolatos tapasztalataimat. Új gyakorlatokat keresek, amiket rutin-szerűen végezhetünk minden nap, különösebb plusz idő ráfordítása nélkül.

Egy biztos: meditálni minden nap kell. Kicsit korábban kelek vagy később fekszem le, de ezt nem hagyom ki - legalábbis most nem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://morezsuzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr754924031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása